1. Allmänna villkor
Myntaeko.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
2. Beställning
Beställning av produkter görs via www.myntaeko.se
Myntaeko.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Vi distribuerar endast produkter inom Sverige, Danmark, Finland, Norge och Vietnam.
Skulle en vara inte finnas på lager återbetalas summan för den saknade produkten. Vi kommer också meddela dig om att produkten saknas.
3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, livsmedel 12%, hudvård och utrustning 25%, böcker 6% och de anges i svenska kronor. Myntaeko.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för ev. frakt tillkommer.
4. Betalning
Klarna Checkout
Köpen på hemsidan görs via Klarna. Du fyller i ditt personnummer och postnummer i kassan och då görs automatiskt en kreditkoll av Klarna. Köpet registreras när du trycker på slutför köp och en faktura skapas automatiskt. I nästa steg kan du välja att ändra betalningssätt till kortbetalning, direktbetalning eller avbetalning.
Du måste skriva in din folkbokföringsadress för att köpet skall gå igenom.
Kortbetalning
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till Nets betalväxel. Vi innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS för att du som kund ska kunna känna dig trygg med att betala med kort på vår hemsida.
5. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. Har du inte hört något efter 3 dagar kan du kontakta oss för att spåra ditt paket.
6. Leveransförsening
Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Vid förseningar av leverans kommer vi kontakta dig.
7. Frakt inom Sverige
Standardpris för Frakt om 69:- (inkl. moms) tillkommer på alla beställningar vid köp under 940:-
Köp över 940:- är fraktfritt.
Fraktpriser utomlands varierar.
Vid fraktmetoden Varubrev kommer varan lämnas utanför dörren om paketet inte får plats i brevlådan. När det lämnats anses paketet levererat och ansvaret övergår till köparen. Vi ersätter inga varor som försvinner efter detta. Vill du inte ta denna risken väljer du istället servicepoint.
8. Ångerrätt
Myntaeko.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Se till att varan / varorna är väl förpackade. Om skada skulle uppkomma på produkterna vid leverans tillbaka till oss så är det kunden som ansvarar och står för dessa. Kunden står själv för returkostnader vid ångerrätt.
För retur måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan att du kommer skicka den i retur. Du har då rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att du meddelat om returen. Vi måste dock få in varan eller få ett bevis på att varan återsänts innan pengarna betalas ut.
Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten.
Retur sker till adress nedan och inte till ombud. (Vi har ingen möjlighet att hämta ut paket som hamnar på ombud)
Telefonnummer: 0702522866
Email: info@myntaeko.se
Mynta Eko AB
Gustaf Dalensgatan 22
417 24 Göteborg
10. Reklamation
Myntaeko.se tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaks den felaktiga produkten och skickar då ut en returfraktsedel till dig.
Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts. Om reklamationen godkänns så kommer du att få ersättning för de extrakostnader som uppstår i samband med reklamationen, såsom, telefon-, bensin och parkeringskostnader osv.
Meddelande till Myntaeko.se måste ske inom skälig till från att felet upptäcks eller borde ha upptäckts.
Reklamation som lämnas inom 2 månader från att felet upptäcks anses alltid vara inom skälig tid.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till transportören (DHL) direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Vitaminer.nu och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@myntaeko.se infför att informera om reklamationen. Eller skicka till:
Mynta Eko AB
Gustaf Dalensgatan 22
417 24 Göteborg
Mängd kapslar som skrivs på produkterna är ett snitt. Då burkarna fylls av maskiner kan det vara svårt att få ett exakt antal i varje burk. Det kan därför diffa ca 5% upp eller ner i antal.
11. Tvister
Vid eventuellt missnöje med ett beslut ska du i första hand kontakta den person hos oss som hade hand om ärendet och begära omprövning. Mynta Eko reklamationsavdelning kan i de fall där handläggaren står fast vid sitt beslut ompröva ärendet.
Om ditt missnöje skulle kvarstå efter att ärendet behandlats av handläggaren eller reklamationsavdelningen kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Du kan även vända dig till EU ODR som en uropeisk instans.
Du hittar mer information på deras hemsida https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights
12. Outlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.
Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 7 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott.
13. Reservation
Mynta Eko AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan.
14. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.
15. Integritetspolicy
Vi tar din integritet och säkerhet på stort allvar.
Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.
Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?
Mynta Eko är ansvarig för dina personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
Mynta Eko AB
Gustaf Dalensgatan 22
417 24 Göteborg
Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 556980-0039
Momsregisteringsnummer: VAT-NR SE556980003901
Var lagrar vi dina uppgifter?
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA), men kan även överföras och bearbetas i ett land utanför EEA. All sådan överföring av dina personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning.
Vid överföringar utanför EES tillämpar Mynta Eko avtal av standardtyp och integritetsskydd som skydd i länder utan beslut av adekvat skyddsnivå från Europeiska kommissionen.
Vem har tillgång till dina uppgifter?
Dina uppgifter är tillgängliga inom Mynta Eko AB och kan delas med våra leverantörer av hemsida och affärssystem eller andra samarbetspartners.
Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part utanför Mynta eko. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att vi ska tillhandahålla våra tjänster till dig. Du hittar de olika kategorierna av tredje part under varje enskild process nedan.
Vilka är dina rättigheter?
Rätt till tillgång:
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta Mynta Eko via telefon eller e-post. Vi skickar dig dina personuppgifter via e-post. För detta kan giltig legitimation krävas.
Rätt till dataportabilitet:
Varje gång som Mynta eko behandlar dina personuppgifter på ett automatiserat sätt efter ditt medgivande eller enligt ett avtal har du rätt att få en kopia på dina data i ett strukturerat, vanligt och maskinläsningsbart format överförd till dig eller en annan part. Det innefattar endast de personuppgifter du har delgett oss.
Rätt till rättelse:
Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.
Om du har ett konto hos myntaeko.se/Mynta Eko kan du redigera dina personuppgifter på din sida.
Rätt till radering:
Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Mynta Eko med undantag av följande situationer
*du har ett pågående ärende med kundservice
*du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats
*du har en obetald skuld hos Mynta Eko, oberoende av betalningsmetod
*du misstänks för att ha eller har missbrukat våra tjänster under de senaste fyra åren
*din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder
*om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte
Din rätt att neka till behandling av personuppgifter på grund av ett legitimt intresse:
Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Mynta Eko legitima intresse. Mynta Eko fortsätter inte att behandla personuppgifterna såvida vi inte kan visa på ett legitimt skäl till processen som går före dina intressen och rättigheter eller på grund av rättsliga anspråk.
Din rätt att neka till direktmarknadsföring:
Du har rätt att neka till direktmarknadsföring.
Du kan välja bort direktmarknadsföring på följande sätt:
* Följ instruktionerna i utskickat e-post för att avregistrera dig
* För att avregistrera dig från fysiska utskick kontaktar du oss via e-post, brev eller telefon.
Rätt till begränsning:
Du har rätt att kräva att Mynta Eko begränsar hanteringen av dina personuppgifter under följande omständigheter:
*Om du motsätter dig behandling av dina personuppgifter med utgångspunkt i Mynta Eko legitima intresse, ska Mynta Eko begränsa alla hantering av uppgifterna under pågående utredning av legitimt intresse.
*Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga måste Mynta Eko begränsa all hantering av dessa uppgifter under pågående utredning av huruvida personuppgifterna är korrekta.
*Om behandlingen av personuppgifterna strider mot lagen kan du motsätta dig att personuppgifterna raderas och istället begära begränsning av användningen av dina personuppgifter
*Om Mynta Eko a inte längre behöver personuppgifterna men det krävs för att du ska kunna försvara dig mot rättsliga anspråk.
Hur kan du utöva dina rättigheter?
Du kontaktar oss e-post på info@myntaeko.se
Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet:
Om du anser att Mynta Eko behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.
Uppdateringar till vårt integritetsmeddelande:
Vi kan behöva uppdatera vårt integritetsmeddelande. Den senaste versionen av integritetsmeddelandet finns alltid tillgängligt på vår webbplats. Vi meddelar dig om eventuella väsentliga förändringar i integritetsmeddelandet, exempelvis syftet med användningen av dina personuppgifter, ombudets identitet eller dina rättigheter.
Köp Online
Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att hantera ditt köp online på Mynta Eko genom att behandla dina beställningar och returer via våra onlinetjänster och skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar.
Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina betalningar.
Vi använder också dina uppgifter för att hantera klagomål och garantiärenden gällande produkter.
Dina personuppgifter används för att identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress med externa partner.
Vi vill erbjuda dig olika betalningsalternativ och kommer att göra en analys av vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga för dig liksom din betalningshistorik och kreditkontroller.
Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter
- kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress, e-postadress och telefonnummer
- betalningsuppgifter och betalningshistorik
- orderinformation
- orderhistorik
Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Dina personuppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla de tjänster som anges ovan till dig, för att företag ska kunna verifiera din adress, för att kommunikationsföretag ska kunna skicka dig en orderbekräftelse och till lagrings- och distributionsföretag i samband med leveransen av din order. Betalningsleverantörer för hantering av din betalning. Kreditupplysningsföretag för identitets- och kreditkontroller samt inkassobyråer.
Observera att många av dessa företag har en oberoende rätt eller skyldighet att behandla dina personuppgifter.
På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandling av dina personuppgifter är nödvändigt för att Mynta Eko ska kunna tillhandahålla tjänsten och leverera din order till dig.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi behåller dina uppgifter så länge som du är en aktiv kund och behåller vi personuppgifterna i 36 månader efter ditt senaste köp.
Direktmarknadsföring
Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att skicka dig marknadsföringserbjudanden, informationsenkäter och inbjudningar via e-post, sms, telefonsamtal och brev. Anpassade utskick kan göras för att optimera marknadsföringen för dig, detta baseras då på dina tidigare köp.
Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter
* kontaktuppgifter, som exempelvis e-postadress, telefonnummer och postnummer
* namn
* adress
* ålder
* shoppinghistorik
Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla den tjänst som anges ovan till mediebyråer och teknikleverantörer för distribution av fysisk och digital direktmarknadsföring. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part.
På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter bygger på ditt medgivande när du godkänner direktmarknadsföring. Detta med undantag av marknadsföring via post, inbegripet kataloger, som skickas till dig med utgångspunkt i ditt legitima intresse.
Din rätt att dra tillbaka medgivandet:
Du har rätt att när som helst dra tillbaka medgivandet till behandling av personuppgifter och neka till direktmarknadsföring. Om du gör det kan inte Bättre Hälsa skicka några fler erbjudanden i form av direktmarknadsföring eller information till dig som bygger på ditt medgivande.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter i direktmarknadsföringssyfte fram till dess att du drar tillbaka ditt medgivande.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen